pátek 18. listopadu 2016

Pořád posíláme tiskové zprávy a nikdo o nás nepíše!

Zkuste si představit, že ráno otevřete email a tam bude třeba 60 zpráv a všechny budou mít v předmětu tohle:

Tisková zpráva
Tisková zpráva
Pozvánka
Tisková zpráva
Pozvánka
Pozvánka
Tisková zpráva
Pozvánka
Tisková zpráva
Pozvánka

Měli byste chuť něco z toho otevřít? Obávám se, že ani já, ani dalších 25 kolegů z redakcí, kterých jsem se ptala, neotevře email, který má v předmětu Tisková zpráva nebo Pozvánka.

Proč? Protože takový email pravděpodobně poslal někdo, kdo jen kliknul na "Odeslat" a poslal to na sto dalších adres a nepřemýšlel o tom, že by bylo mnohem lepší občas zajít do trafiky a podívat se, kdo o čem píše.

Pokud chystáte výstavu: podívejte se do deníků, týdeníků a měsíčníků. Dohromady je to max. 5 - 7 novinářů, kteří se věnují recenzím nebo článkům o výstavách. Sledujte, kdo píše o současném umění, kdo spíš klasiku. Brzy zjistíte, že mnohem efektivnější než rozesílání emailů ala kobercový nálet je cílené oslovování novinářů. Záhy zjistíte, že Pepa z týdeníku XY je spíš na rozhovory a Venca z deníku XZ píše kulturní tipy. A zde několik konkrétních příkladů, kde najdete, co novináře spolehlivě odradí a co ho naopak zaujme.

Chcete se dozvědět, jak a koho oslovit, aby to mělo smysl? Chcete si vyzkoušet, jak vybrat fotky, jak napsat novinářům email, jak nabízet témata do médií? Přihlašte se na můj kurz zde

Žádné komentáře:

Okomentovat