Pokud takovou sekci připravujete, zkuste se zamyslet nad tím, co jsem vysvětlovala v předchozích dílech. Co novinář potřebuje? jasné, stručné a použitelné texty a fotky. Tady malé opakování, již mnohokrát řečeného:
Tisková zpráva:
Tiskovou zprávu nahrajte na web ve wordu, nikdy tam nedávejte jako pdfko. Proč? Ano, je to trochu otrava vykuchávat z pdfka a převádět do wordu, obzvlášť když tam narvete ještě loga a "fotečky".
Kontakt:
rozhodně nestačí pevná linka a název instituce, ale jméno konkrétní osoby a její mobil. Na pevnou linku, kde po 15 hodině sedí už jen vrátnej, se novinář opravdu nedovolá
Fotky:
8 - 10 fotek v tiskové kvalitě, tzn. aby fotka měla alespoň 1MB. Každá fotka by měla představovat jiné dílo / jinou situaci. Nedávejte tam 8 x stejný záběr do galerie nebo 8 x stejný záběr, jak někdo řeční na tiskovce.
Popisky:
dejte do jednoho word souboru, nedávejte je do názvu fotky (kopírovat osm názvů je trochu otrava)
Popiska například takhle:
pokud je výstava obrazů: Jarní krajina. Obraz Františka Nováka z roku 1910. Archiv Galerie Broumov.
pokud je to výstava fotografií: Šachová partie. Fotograf Michael Hanke dokumentuje šachové turnaje po celé republice.
pokud je to jednorázová akce: Tři miliony pro hospic. Na benefiční aukci se 1. března vydražily obrazy Franty Vonáska a Kláry Slepičkové. Tři miliony podpoří domácí hospic v Berouně. Foto Jan Novák
pokud je to dlouhodobý projekt: První pomoc jako zážitek. Firma xy organizuje zážitkové kurzy první pomoci. Účastníkům simuluje reálné situace, například záchranu při dopravní nehodě nebo infarktu. Foto Josef Horák
A čím uděláte novinářům velkou radost? Třeba tím, že fotky i popisky půjdou stáhnout nejen jednotlivě, ale taky jako celek, v zipu.
A pokud není možné u vás na webu zřídit takovou sekci, tak prosím zasílejte odkaz na fotografie
Žádné komentáře:
Okomentovat